Opticien en partner worden van LensOnline? Klik hier.

Teeling Optiek & LensOnline contactlenzen: op-en-top partners

Ook in de Kinkerstraat, misschien wel de leukste winkelstraat van Amsterdam, is LensOnline niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Al in 2018 sloten LensOnline en Teeling Optiek de handen ineen en in 2019...

gescheurde lens

Ook in de Kinkerstraat, misschien wel de leukste winkelstraat van Amsterdam, is LensOnline niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Al in 2018 sloten LensOnline en Teeling Optiek de handen ineen en in 2019 werd er zelfs een prachtige LensOnline-shop-in-shop in de winkel gerealiseerd. Team Eyeline was benieuwd naar de samenwerking en sprak met Hizkia van Buiten, die zich binnenkort – als de overname volledig afgerond zal zijn – de nieuwe, trotse eigenaar van Teeling Optiek Contactlenzen mag noemen.

“We zijn nog steeds heel erg tevreden met de samenwerking met LensOnline”, vertelt Hizkia van Buiten. “Ik werk nu twee jaar bij Teeling Optiek Contactlenzen en als ik kijk naar de cijfers van de afgelopen jaren, dan kunnen we wel stellen dat het nog steeds een succesvol partnerschap is. Elk jaar maken we een substantiële groei door, dat is iets waar we heel trots op zijn”.

Loyale klanten

“De fysieke plek die LensOnline in onze winkel inneemt, vinden we een absolute meerwaarde”, gaat Hizkia verder. “Het helpt ons bij het creëren van loyale klanten. Met onze klanten hoeven we nooit discussies te voeren over de prijs van contactlenzen of over onze andere diensten. We kunnen heel makkelijk uitleggen dat je de contactlenzen bij ons tegen internetprijzen koopt, maar dat je voor onze dienstverlening – als je daar gebruik van maakt – iets extra’s betaalt. Mensen kunnen bij ons uiteraard puur hun bestellingen ophalen, maar daarnaast bieden we ook oogzorg aan. Veel van onze klanten vinden dat een meerwaarde en maken daar graag gebruik van”.

Effectieve marketing

“Onze winkel zit midden in de stad. De Kinkerstraat is een van de drukste winkelstraten van Amsterdam. We trekken dus veel klanten uit de omgeving. Ik heb weleens gelezen dat er gemiddeld per dag zo’n 15.000 fietsers door onze straat rijden. Dan helpt het om vanaf de straat goed zichtbaar te zijn. We vragen de klanten die bij ons binnenkomen ook altijd hoe ze bij ons terechtgekomen zijn. Vaak blijkt dat door mond-tot-mondreclame te komen of omdat ze regelmatig langs onze winkel lopen of fietsen.

De reclames van LensOnline op tv, radio, internet en social media worden ook vaak genoemd. Dat vinden we een groot voordeel van onze samenwerking met LensOnline. Zij nemen alle marketing voor contactlenzen op zich. Daardoor hebben wij meer tijd om ons te focussen op waar we ook goed in zijn: aandacht besteden aan onze klanten.

Naast de algemene commercials verstuurt LensOnline via onze gezamenlijke database ook direct mailings naar onze klanten, waarin ze de lopende acties onder de aandacht brengen. Maar ze staan ook open voor meer gepersonaliseerde campagnes.

Zo wilden we vorig jaar bijvoorbeeld een digitale campagne in de metro van de Noord-Zuid-lijn opzetten en daarin heeft LensOnline toen heel actief meegedacht. Het resultaat was een advertentie met een mooie LensOnline-aanbieding, waarbij heel duidelijk werd vermeld dat mensen bij ons in de Kinkerstraat terechtkonden voor oogzorg. We zijn toen goed zichtbaar geweest”.

Korte lijntjes

“Op dit moment zijn we een van de grootste LensOnline-samenwerkingspartners in Nederland en daar zijn we trots op. Het is ook oprecht een partnerschap. De lijntjes zijn kort en de contacten met de binnen- en buitendienst en de directie zijn top. Ze staan altijd voor ons klaar. Ook maken we altijd graag gebruik van de bij- en nascholing die LensOnline aanbiedt. Zij doen waar zij goed in zijn en wij voegen toe waar wij goed in zijn en dan wordt het al snel één plus één is drie. Onze kernwoorden zijn toch wel persoonlijke aandacht. Met links en rechts in de straat de grote ketens als buurman zit de concurrentie dichtbij. Toch merken we daar weinig van, mensen stappen heel bewust bij ons binnen. Deels vanwege de gastvrijheid, aandacht en kennis, maar ook omdat ze mooie producten tegen een eerlijke prijs willen. LensOnline past daar perfect bij”.

Geschreven door: Liesbeth Immink 

Share:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Andere leuke artikelen:

Inhoudsopgave